Mierniki grubości lakieru

( ilość produktów: 42 )

Miernik grubości lakieru to urządzenie, pomocne przede wszystkim dla kierowców, którzy decydują się kupić samochód używany. Takie auta, szczególnie starsze, ponad dziesięcioletnie, lub z większym przebiegiem w zdecydowanej większości mają za sobą naprawy blacharskie. Nie będąc doświadczonym lakiernikiem, bardzo trudno jest wykryć gołym okiem, że taka naprawa była dokonywana.

Mierniki grubości lakieru w sklepie MotoAutko

W naszym sklepie internetowym sprzedajemy mierniki grubości lakieru uznanych producentów, takich jak Prodig-Tech czy NexPTG. Oferowane przez nas urządzenia spełnią wymagania zarówno klientów, którzy potrzebują ich na własny użytek, jak i lakierników, dla których są niezbędnym narzędziem do pracy. Wszystkie mierniki grubości lakieru, które znajdą Państwo w ofercie są wykonane starannie i w ergonomiczny sposób, dzięki czemu ułatwiają dokonywanie pomiarów.

Dokładniejsze wskazania dają mierniki, z którymi sonda jest połączona za pomocą kabla. Używa się ich przy pomocy obu dłoni, dzięki czemu ogranicza się drgania źle wpływające na wynik pomiaru. Rozwiązaniem, które pomaga osiągnąć dokładny pomiar jest również kulista sonda. Dzięki niej łatwiej jest zmierzyć grubość lakieru na owalnych elementach samochodu. Płaska sonda może utrudnić dokonanie dokładnego pomiaru, w szczególności, gdy dostaną się pod nią drobinki kurzy lub piasku.

Jak przygotować się do mierzenia grubości lakieru?

Przed przystąpieniem do pomiaru należy dokładnie wyczyści nadwozie samochodu, ponieważ grubsza warstwa brudu może zafałszować wyniki miernika grubości lakieru. Przed dokonaniem pomiaru warto również dowiedzieć się, jaka grubość lakieru jest nakładania na samochody konkretnych marek, bowiem auta produkcji azjatyckiej mają cieńszą warstwę lakieru niż te, które są produkowane w Europie. Średnia grubość lakieru tych pierwszych wynosi około 80 – 100 μm. W pojazdach europejskich grubość ta wynosi około 120 – 150 μm. W nowszych samochodach, na które nakładany jest lakier wodny, jego warstwa jest mniejsza i wynosi ok 120 μm.

Jak się nim posługiwać?

Miernik grubości lakieru jest urządzeniem prostym w obsłudze, bowiem do karoserii wystarczy przyłożyć sondę, czyli końcówkę mierzącą grubość powłoki. Następnie odczytujemy wskazania z wyświetlacza i porównujemy z normami odpowiednimi dla naszego auta.

Mierzenie grubości lakieru krok po kroku

Najlepiej zacząć od dachu, wystarczy przyłożyć sondę do kilkunastu punktów. Jeśli wskazania będą znacząco odchodzić od norm, wówczas mamy pewność, że samochód uległ większemu wypadkowi, bowiem dach ulega zniszczeniu zwykle podczas poważniejszych zdarzeń. Warto pamiętać, że lakier niemal nigdy nie jest nałożony równo – odstępstwa od normy nieprzekraczające 40% nie świadczą jeszcze o tym, ze auto było ponownie lakierowane. Dach, jako że jest najmniej narażony na zniszczenia, jest doskonałym punktem odniesie dla kolejnych części karoserii, tj. drzwi, maski, progów itd. Jeśli wskazania przekraczają normę o 100% wówczas możesz mieć pewność, ze auto było ponownie lakierowane. Wartości sięgające 350 – 400 μm świadczą już o tym, że samochód był szpachlowany.  

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel